7/14/2013

Vill ge Jante och Luther fingret



 
Angående mitt krig med mig själv, hur jag är, vad jag säger, hur jag ser ut:

På golfbanan träffar jag så många kvinnor i alla åldrar, former och med olika personligheter och gemensamt för de flesta av dem är att de verkar så säkra i sig själva. De ger fingret åt Jante och ber Luther att dra till varmare breddgrader.

Senast igår. Kerstin, 65, rund och go. Liksom jag med volanger på insidan av låren som exponeras i  kortkort kjol. Gäddhäng som hjälper till att fläkta i hettan på banan.

"Jag är så nöjd med hur jag ser ut, enligt doktorn är jag kärnfrisk, jag tar två gånger av maten och inte tänker jag bli absolutist heller!"

Jag däremot ursäktar att jag har linne på mig (i strid mot golfens dress-code), något som jag lite självironiskt kommenterar med "jag är ju inte direkt någon vårprimör längre". Hehe.

Kan man inte få en dos - en rejäl dos - självkänsla intravenöst?

Eller kan man gå ett boot camp hos dessa golfdamer som alla verkar så trygga?

Hur gör du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar