10/08/2013

Stora tycker till

Sitter i köket med ICE och Stora har synpunkter på vårt liv:
Ni sitter ju bara hemma och tittar på TV! Alla andras föräldrar går ut och äter middag!
Jag är nöjd att jag inte går i försvarsställning eller låter mig provoceras:
Jaha, tycker du det? Det tycker inte jag.

Och ja, vi är hemma ganska mycket, men nej, vi tittar inte mycket på TV. Oftast åker den på först runt nio på kvällarna och det tycker jag är OK.

Men bakom Storas anklagelse kanske finns en omtanke. Hon märker nog att jag inte är på topp och vill att jag ska hitta på mer saker utanför hemmet. Så är det nog. Och hon har nog rätt...

***

Fick A på tentan och därmed på hela kursen! Så nöjd. Nya kursen leds av en engelsk professor som talar sån där underbar Cambridgeengelska. Njutbart!

***
Till helgen drar jag och ICE till Eksjö då Lilla ska spela USM. Stannar i Vadstena på fredagen för en golfrunda och sedan hotell och sportbar i Jönköping med EM-kval i fotboll. På lördag söndag matcher.
(Ser du Stora, vad pappa och jag hittar på för bus)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar